W dniu 10 marca 2013 odbyło się
kolejne spotkanie naszego Koła, dotyczące reklamy farmaceutycznej. Gościem
spotkania była Pani dr hab. Agnieszka Skowron z Zakładu Farmacji
Społecznej Wydziału Farmaceutycznego CM UJ.
Problematyka związana z reklamą farmaceutyczną odnosi się
przede wszystkim do produktów, jakie mogą być reklamowane oraz sposobu ich
prezentacji, który ma być zgodny z regulacjami zawartymi w
Prawie farmaceutycznym. Podczas spotkania zajmowaliśmy się analizą wybranych
reklam, zarówno w wersji audiowizualnej jak i występującej w postaci ulotek.
Szczególną uwagę poświęciliśmy tematyce reklamy medycznej oraz reklamy
produktów prezentowanych w sposób wywołujący u odbiorcy wrażenie, że ma do czynienia
z lekami lub produktami, które są do nich bardzo podobne. Uczestnicy spotkania
mieli również okazję zapoznać się z wybranymi decyzjami Głównego Inspektora
Farmaceutycznego odnoszącymi się do wprowadzania zakazu reklamy farmaceutycznej
z powodu naruszenia wymogów ustawowych.
Jak
zwykle dopisała nam frekwekcja, za co wszystkim, którzy wzięli udział w
spotkaniu, bardzo dziękujemy. Zapraszamy na kolejne spotkania oraz zachęcamy do
śledzenia naszego profilu na facebooku, gdzie oprócz informacji o spotkaniach
Koła można znaleźć artykuły oraz publikacje związane z prawem medycznym i
ochroną zdrowia.